فوری توقف برگزاری آزمونهای «شبه نهایی» تا اطلاع ثانوی

🔴#فوری توقف برگزاری آزمونهای «شبه نهایی» تا اطلاع ثانوی

🔹رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش از توقف برگزاری آزمون‌های «شبه نهایی» تا زمان طراحی و تدوین چارچوب آن از سوی سازمان پژوهش و معاونت متوسطه خبر داد.

🔹در این جلسه وزیر تاکید کردند تا قبل از تعیین چارچوب طراحی آزمون  که در دستور کار سازمان پژوهش و معاونت متوسطه بوده و بر اساس آن قرار است اهداف برنامه درسی مبتنی بر کتاب‌های درسی تعیین و مشخص شود که هر سوالی با چه هدفی و در چه سطح شناختی دانش آموزان را مورد ارزشیابی قرار دهد، آزمون شبه نهایی متوقف شده و هیچ آزمونی از سوی استان‌ها برگزار نشود.

🔹این در حالیست که این چارچوب عمل برای طراحان آزمون و دبیران ملاک عمل خواهد بود و بر اساس آن دانش آموزان نیز تکلیف خودشان را خواهند دانست.

🔹بنابراین پس از تعیین چارچوب و با راهبری دبیرخانه‌های راهبری کشوری، طراحی آزمون‌ها به شکل متمرکز انجام و به تبع آن آزمون شبه نهایی برگزار خواهد شد. از سوی دیگر با توجه به اینکه هدف این آزمون آشنایی دانش آموزان با آزمونهای نهایی است، لذا قرار نیست همه دروس مورد ارزشیابی و طراحی سوال قرار گیرند.

اعلام منابع امتحانی و زمان برگزاری آزمون جذب افسر محصل در نیروی انتظامی
مدارک ثبت نام در آزمون دبیری

🔹 اعلام منابع امتحانی و زمان برگزاری آزمون جذب افسر محصل در نیروی انتظامی

❌ ضمن آرزوی موفقیت برای کاربران شرکت کننده در آزمون استخدام به اطلاع می رسانیم، منابع امتحانی و زمان برگزاری آزمون جذب افسر محصل در نیروی انتظامی اعلام گردید.

❗️شرایط
⭐️استان: #سراسر_کشور
⭐️مقطع تحصیلی: #دیپلم
⭐️رشته تحصیلی: ریاضی، تجربی، انسانی و معارف اسلامی
⭐️سن: حداکثر 23 سال
⭐️قد: حداقل 170 سانتی متر
⭐️جنسیت: آقا

✅ مهلت ثبت نام : تا ١۵ فروردین ١۴٠٣

مدارک #ثبت‌نام در آزمون دبیری و هنرآموز و آموزگاری آموزش و پرورش

 ۱.عکس پرسنلی اسکن شده ۲.نام خانوادگی  ۳.نام ۴.نام پدر

۵.کدملی ۶.جنسیت ۷.شماره شناسنامه ۸.تاریخ تولد(سال ماه روز) ۹.وضعیت تاهل ۱۰.استان وشهرستان محل تولد ۱۱.دین و مذهب ۱۲.چپ دست یا راست دست ۱۳.وضعیت نظام وظیقه(اقایان)

 ۱۴.سهمیه و وضعیت ایثارگران ۱۵.مدت سابقه ۱۶.داوطلبان معلول و سهمیه ۳ درصدی و نوع معلولیت ۱۷.حافظان قران کریم ۱۸.اخرین مقطع تحصیلی ۱۹.عنوان رشته تحصیلی ۲۰.نوع دانشگاه یا موسسه اخذ مدرک ۲۱.عنوان دانشگاه یا موسسه اخذ مدرک ۲۲.تاریخ فارغ تحصیلی ۲۳.معدل اخرین مدرک تحصیلی ۲۴.داوطلبان دارای ۲ سال سابقه آموزشی و تربیتی ۲۵.نام استان و شهرستان محل اقامت برای تعیین حوزه امتحانی ۲۶.نشانی محل سکونت وکد پستی ۲۷.شماره تلفن ثابت و شماره همراه ۲۸.آدرس پست الکترونیکی(ایمیل) ۲۹.عنوان شغل انتخابی والویت انتخابی( شغل محل) ۳۰.بومی یا غیر بومی بودن شغل محل  و نوع بومی بودن

 

 

 ثبت نام در دو آزمون آموزش و پرورش امکان پذیر نیست

 با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آموزگاری و دبیری طی روز   گذشته،پاسخ دو سوال پرتکرار متقاضیان روشن شد.

 آیا امکان شرکت همزمان در دو آزمون آموزگاری و دبیری وجود دارد؟
 خیر – طبق بررسی های انجام شده فرهنگیان صد و بیست هر   فرد فقط مجاز به انتخاب یک کد شغل محل برای آموزگاری و یا دبیری، هنرآموزی که توسط سازمان سنجش برگزار میشود، است.

 آیا می‌توان در این و  آزمون مشاغل کیفیت بخشی شرکت کرد؟
 بله – داوطلب می‌تواند همزمان در هر دو آزمون (كه توسط   سازمان سنجش و جهاد دانشگاهی برگزار می‌شوند) به شرط   دارا بودن شرايط احراز ثبت نام نمايد.

اعلام نتایج
دانشگاه فرهنگیان

فوری نتایج امتحانات نهایی دیماه دانش‌آموزان اعلام شد

🔹 نتایج آزمون‌های نهایی نوبت دی ماه ۱۴۰۲، هم اکنون از طریق مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir قابل مشاهده است

اعلام نتایج امتحانات نهایی دی‌ماه دانش آموزان طی امروز و فردا

👤رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، از اعلام نتایج امتحانات نهایی دی در آینده نزدیک (طی امروز یا فردا) خبر داد.

🔹به گفته این مقام مسئول پس از اعلام نتایج، دانش‌‌آموزان می‌توانند با مراجعه به آدرس my.medu.ir، کارنامه امتحانات نهایی خود را مشاهده کنند.

🔹همچنین لازم به ذکر است که طبق آئیین‌نامه آموزشی دانش‌آموزان می‌توانند پس از مشاهده نمرات خود، در صورت نیاز درخواست رسیدگی مجدد (اعتراض به نمره)، اعتراض خود را به صورت کتبی به مدرسه اعلام و ثبت کنند. پس از اعلام نتایج نهایی و اعلام نتایج اعتراضات، دریافت کارنامه نیز از طریق سایت my.medu.ir امکان‌پذیر است.

 

 

🔴 حداکثر سن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان در شورای انقلاب فرهنگی با نقض رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و نادیده انگاری قانون مدیریت خدمات کشوری مجلس تصویب شد!

🔹 در جلسه مورخ ۲۶ دی ماه شورای عالی انقلاب فرهنگی، «نظام‌نامه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت در وزارت آموزش و پرورش» به تصویب رسید.

🎙 مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی دبیران کل تشکل های فرهنگیان با وزیر آموزش و پرورش مورخ ۱۰ بهمن ماه اظهار کرد:

🔹 قانونی را برای کنکور دانشگاه فرهنگیان به شورای عالی انقلاب فرهنگی بردیم. آنچه در خصوص سن ورود به دانشگاه فرهنگیان تصویب شده هشت ماده دارد که یک ماده آن به “تدوین نظام اختصاصی جذب دانشجو معلم” معطوف می‌شود. یکی از موارد این نظام سن ورود به دانشگاه فرهنگیان است. منتظر ابلاغ این نظام هستیم.

🔹 به طور کلی شورای عالی انقلاب فرهنگی سن ورود به دانشگاه فرهنگیان را تصویب کرده و مسأله تمام شده است‌. البته هنوز ابلاغ نشده است.

🔴جزییات تاثیر سوابق تحصیلی برنتایج آزمون سراسری👇

معاون وزیر آموزش و پرورش:
سوابق تحصیلی امسال سهم ۵۰ درصدی در آزمون سراسری دارد که این میزان برای سال‌های آینده تا ۶۰ درصد افزایش‌ می‌یابد.
سوالات امتحانات نهایی به جهت استانداردسازی بیشتر به صورت مفهومی طراحی شده است یعنی اینکه دانش آموز موضوع درس را فهمیده باشد نه اینکه صرفا حفظ کرده باشد.

لو رفتن امتحانات نهایی امکان پذیر نیست و به هیچ عنوان امکان لو رفتن سوالات امتحانی قبل از آزمون وجود ندارد و امتحانات نهایی در امنیت کامل است.

 

🔹 تکلیف شرط سنی دانشگاه فرهنگیان در سه شنبه هفته جاری مشخص میشود

🔹موضوع شرط سنی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان سه شنبه هفته جاری در شورای انقلاب فرهنگی مطرح و تصمیم گیری خواهد شد.

 

🔹تعویق اجرای رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش، به این علت بوده است.

 

⚠️ثبت نام برای تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی ( بدون کنکور ) هم از ۳ بهمن شروع میشه

معاون سازمان سنجش:
پذیرش در این مرحله برای ظرفیت‌های خالی مانده رشته محل‌هایی که در مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۲ تکمیل نشده است بر اساس سوابق تحصیلی (معدل دیپلم) برای نوبت بهمن ماه صورت می‌پذیرد

🔴ثبت‌نام و انتخاب رشته از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش از روز سه‌شنبه ۳ بهمن ماه آغاز و تا روز یکشنبه ۸ بهمن ماه ادامه خواهد یافت.

 

ترمیم نمره دانش آموزان کنکوری

⭕️ آموزش و پرورش: هر فرد فقط یکبار می‌تواند برای ترمیم نمره اقدام کند

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش:
◀️ هر فرد فقط یکبار می‌تواند برای ترمیم نمره اقدام کند

◀️ افرادی که در آزمون خرداد ماه برای ترمیم نمره شرکت کرده‌اند، استثنائا امسال نیز می‌توانند شرکت کنند.

◀️ شیوه‌نامه ترمیم نمره به‌زودی ابلاغ می‌شود.

◀️ سوالات نهایی خرداد مفهومی طرح می‌شود.

◀️ خارج از کتاب‌های درسی هیچ سوالی طرح نمی‌شود.

⚠️اطلاعیه سازمان سنجش آموزش كشور درباره زمان انتخاب رشته متقاضیان شركت درآزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان:

🔴به محض وصول اطلاعات مربوط به رشته‌محل‌ها از سوي وزارت آموزش و پرورش به اين سازمان، زمان انجام “انتخاب رشته آزمون اختصاصي دانشگاه فرهنگيان” از سوي اين سازمان اطلاع‌رساني خواهد شد.

یادآوری می‌شود که آزمون سراسری سال 1403 (نوبت اول) و آزمون اختصاصي پذيرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگيان در روزهای پنجشنبه 06 و جمعه 1403/02/07 برگزار خواهد شد.

 

سلام